Kirola, aldaketarako motorra
Bi arratsaldetan eta prestakuntza-saio baten ondoren, Lehen Hezkuntzako Graduko (Gorputz Hezkuntzaren aipamena) hirugarren mailako 9 ikaslek kirol-jarduerak dinamizatu dituzte Basauriko espetxeko patioan, eta horietan, 50 preso baino gehiagok hartu dute parte. Boley eta boloak izan ziren, besteak beste, egin ziren kirol proposamenak. Esperientzia egin eta ebaluatu ondoren, ikasle guztiek adierazi dute Bidesarirekin lankidetzan jarraitu nahi dutela espetxean kirol jarduerak dinamizatzen.
BAMeko ikasleekin Ikaskuntza eta Zerbitzua metodologian kokatzen den ekimen hau egiten dugun bigarren ikasturtea da, eta Pastoral eta Unibertsitate Hedakuntzako Zerbitzuaren, BAMeko Gorputz Osasuneko eta Joko eta Kiroleko irakasleen eta Bidesariren arteko koordinaziotik bultzatzen da. Ekimen hori Bidesarirekin datorren urteetarako proiektu bat egiteko abiapuntua da, kirola aldaketaren eragile gisa sustatzeko.
2022-2023 ikasturtean esperientzia horretan parte hartu zuten zortzi ikasleetatik zazpi duela gutxi graduatu dira eta Bidesarira boluntario gisa sartuta, ikasturtean zehar hainbat kirol jarduera bultzatu dituzte espetxean. Horietatik hiruk esparru horretatik eta esperientziatik abiatuta egin dute GBLa (gradu-amaierako lana), eta kirol-jarduerak espetxean dituen onuretan sakondu dute. Hala, ikasteko beste modu batzuk esperimentatu eta sistematizatu ahal izango dituzte, eta etorkizuneko irakasleen prestakuntzan justizian, ekitatean, elkartasunean eta parte-hartzean oinarritutako esperientziak sartu ahal izango dituzte. Balio horiek dira, hain zuzen ere, Eskola gisa dugun xedearen parte.
Ekimen horren bidez, BAMek gizarte-errealitateari adi dauden eta harekin konprometituta dauden irakasleak prestatu nahi ditu, eta elizbarrutiko beste errealitate eta erakunde batzuekin lankidetzan aritu eta parte hartu nahi du baterako ekimenetan, eta bi helburu ditu:
- Presoen beharrei erantzutea: osasun fisikoa, psikologikoa eta soziala hobetzea
- BAMeko ikasleengan hezkuntza-jarduera bat bultzatzea, Lehen Hezkuntzako graduko irakasgairen baten ikaskuntza praktikan jarriz, Gorputz Hezkuntzan aipamenetik. Hezkuntza eta gizartea elkarrekin lotzen dituen jarduera, gizarte-kontzientzia esnatzeko eta hezteko, eta gizartea eraldatzeko ariketa praktiko bat eginez, beren etorkizuneko lanbidetik. Sinetsita baikaude pertsona zaurgarriekin aurrez aurre egotea elkartasunetik eta hezkuntzatik, aukera bat dela ikasleentzat ezkutatutako errealitate bat ezagutzeko, hartan esku hartzeko eta jarduera horretatik, gazteengan kezka berriak esnaraztea, transzenditzea.
Ikasleek esperientzia adierazteko erabili dituzten hitzetako batzuk, espetxeko patioan erabili zituztenak bezalako txirlo batzuetan idatziak, indartu egiten dute zenbait uste: ikasleak pertsona zaurgarriekin eta elkartasunarekin hezkuntzatik abiatuta elkartzea “balio handiak eman dizkigun esperientzia positiboa” dela, “oso atsegina”, bai maila pertsonalean, bai etorkizunean irakasle gisa, “ikuspuntua erabat aldatzen duelako”, “duguna baloratzeko eta eskertzeko balio izan digu”, “mundu guztiak bizi beharko lukeen esperientzia”. Zalantzarik gabe, aukera on bat gazteengan kezkak pizteko, lankidetzan aritzeko, eta aurpegia eta izena jartzeko Elizak espetxean egiten duen lanari.